DIY bracelet / Csináld magad karkötő

Csináld magad karkötő fémgyönggyel

Mondhatnánk azt is, hogy makramé a reneszánszát éli. Egyik legegyszerűbb technika amivel könnyedén készíthetünk karkötőket. 

Alapanyagok:

  • 180cm viaszolt szál (félbe fogjuk hajtani)
  • 2szál vastagabb viaszolt szál (ez lesz az alap, én 21cm-es szálakat használtam, de csukló méretétől függ)
  • Vezetőszál, én vékony kendermadzagot használtam, erre fogjuk felfűzni a gyöngyöket (lényeg a lényeg, hogy a gyöngyök túl apróak voltak, és a viaszolt szál is már vastag volt neki)
  • 16 db fém gyöngyöt használtam a karkötőn + 1 a lánc végére
  • Lánc
  • Delfinkapocs
  • Karika
  • 2 db szalagvég
  • 1db szerelőpálca
  • Olló
  • Fogó
  • Szerelőpálca

Makramé alapjait megnézhetitek itt: http://www.flornatura.hu/2009/09/10/makrame-csomozas/

Ennél a karkötőnél a laposcsomó készítése lesz érdekes.

Tehát a két 21cm-es és az egy vezetőszálat összefogjuk egy lapos csomóval (a 180cm-es színes szálat félbehajtjuk). Nagyjából egy ujjnyi távolságot érdemes hagyni a tetején. (ezt úgyis majd a szalagbefogóval fogjuk eltakarni) Összesen 4 lapos csomóval kezdjük.

Ennél a fényképnél nem látszódik, de a 16 gyöngyöt előre felhúztam a vezető szálra. A végére egy hurkát raktam, hogy ne csússzanak le. Amint megvagyunk az első 4 csomóval a gyöngyöt felhúzzuk a csomó alá, és ugyanúgy folytatjuk a csomózást mintha mi sem történt volna.

Ezt ismételjük addig amíg elérjük a kellő hosszúságot. Érdemesebb egy kicsit rövidebbre hagyni, mert még a szalagvégek is rákerülnek, és az állítható hossz miatt a lánc.

Amint készen vagyunk levágjuk a felesleges szálakat, szalagvégeket fogóval a végére illesztjük. (Nekem talán ez volt a legnehezebb, de rá lehet érezni hogyan is hajtsuk rá a végekre. Kicsit hajtsd rá az egyik oldalról, kicsit a másikról utána már könnyebben rá tudod nyomni a véget.) A láncot illeszd hozzá az egyik szalagvéghez. Én még a lánc végére szerelőpálcával illesztettem egy gyöngyöt, hogy egységesebb legyen a karkötő. Másik szalagvégre karika, delfinkapocs. És kész is az új karkötőd!🙂

2 comments
  1. Zsuzsula said:

    Nagyon jó kis oldal, nekem tetszik!🙂
    Azt szeretném megkérdezni, hogy hol jutsz hozzá ezekhez az alapanyagokhoz?
    Konkrétan a viaszolt szál érdekelne.

    Köszi!🙂
    Zsuzsula

Leave a Reply

